Elemente de limbă latină
și de cultură romanică
Grup de lucru
Coordonator:
Rusu Mina
Experți:
Dudău Alexandru
Coordonatori curriculum:
Teșileanu Angela,
Fartușnic Ciprian
De ce este nevoie de un ghid metodologic pentru învățământul gimnazial?
PARTEA I: Curriculum național pentru gimnaziu - conceptualizări necesare
Această secțiune prezintă contextul în care a fost elaborat Curriculumul național în vigoare în învățământul gimnazial, pornind de la identificarea elementelor sale de continuitate și de noutate; de asemenea, analizăm procesul de elaborare a unui curriculum centrat pe competențe cheie, întemeiat de un profil de formare derivat din competențele-cheie europene.
Planurile-cadru și programele școlare - documente reglatoare ale Curriculumului național
În acest capitol sunt clarificate din punct de vedere conceptual, structural și funcțional, componentele Curriculumului, național. De asemenea, sunt prezentați termenii de referință cu care se operează în: planul-cadru, ca document de politică educațională și de structurare a timpului școlar și programele școlare, oferta de învățare la nivelul disciplinei.
PARTEA a II-a: Aplicarea Curriculumului național: ilustrări din perspectiva disciplinei
II.1 Proiectarea didactică - repere de realizare
Proiectarea didactică - demers esențial pentru experiențe de învățare semnificativă
În această secțiune este analizat demersul de pregătire a activității la clasă, cu accent pe importanța unei lecturi personalizate și contextualizate a programei școlare; de asemenea, sunt oferite repere de proiectare pentru planificarea calendaristică și pentru proiectul unității de învățare, dincolo de formalism.
În această secțiune sunt oferite repere de proiectare a unui opțional și sunt explorate oportunități de învățare bazată pe proiect în diferite contexte curriculare și extra-curriculare.
II.2 De la curriculumul oficial la curriculumul aplicat