Informatică și TIC
Grup de lucru
Coordonator: Dumitriu Lupan Nușa
Experți:
Bejan Daniela, Oprea Marilena
Coordonatori curriculum:
Teșileanu Angela,
Fartușnic Ciprian
De ce este nevoie de un ghid metodologic pentru învățământul gimnazial?
PARTEA I: Curriculum național pentru gimnaziu - conceptualizări necesare
Secțiunea prezintă contextul în care a fost elaborat Curriculumul național în vigoare în învățământul gimnazial, pornind de la identificarea elementelor sale de continuitate și de noutate; este analizat procesul de elaborare a unui curriculum centrat pe competențe cheie, întemeiat de un profil de formare derivat din competențele-cheie europene, ca premisă a procesului de schimbare curriculară..
Planurile-cadru și programele școlare - documente reglatoare ale Curriculumului național
Secțiunea clarifică din punct de vedere conceptual, structural și funcțional, componentele Curriculumului, național. Sunt prezentați termenii de referință cu care se operează în: planul-cadru, ca document de politică educațională și de structurare a timpului școlar și în programele școlare, oferte de învățare la nivelul disciplinelor. Sunt deconstruite prejudecăți privind rolul acestor documente curriculare.
PARTEA a II-a: Aplicarea Curriculumului național: ilustrări din perspectiva disciplinei
II.1 Proiectarea didactică - repere de realizare
Proiectarea didactică - demers esențial pentru experiențe de învățare semnificativă
În această secțiune este analizat demersul de pregătire a activității la clasă, cu accent pe importanța unei lecturi personalizate și contextualizate a programei școlare; de asemenea, sunt oferite repere și instrumente de lucru pentru realizarea, dincolo de formalism, a unei planificări calendaristice și a proiectului unei unități de învățare.
În această secțiune sunt oferite repere de proiectare și instrumente de lucru pentru realizarea unui optional; sunt explorate oportunități de învățare bazată pe proiect în diferite contexte curriculare și extra-curriculare.
II.2 De la curriculumul oficial la curriculumul aplicat
Noutăți în programa disciplinei Informatică și TIC; implicații în plan didactic.
Orientări pentru realizarea planificărilor calendaristice pentru anul școlar 2023-2024
Exemple de planificări calendaristice pentru anul școlar 2022-2023:
Exemplu de planificare calendaristică pentru anul școlar 2021-2022
Proiecte de unități de învățare - anul școlar 2022-2023
Exemple de activități de învățare
Exemple de realizare a evaluării la disciplina Informatică și TIC, clasa a V-a
Exemplu de realizare a evaluării sumative la disciplina Informatică și TIC, clasa a VI-a
Exemplu de realizare a evaluării la disciplina Informatică și TIC, clasa a VII-a
Exemple de proiecte realizate de elevi la disciplina Informatică și TIC, învățământ gimnazial
Dincolo de trunchiul comun. Programa disciplinei opţionale, clasa a VII-a