Istoria și tradițiile minorităților
Grup de lucru
Coordonator: Căpiță Carol
Experți:
Stamatescu Mihai, Malimarkov Sașa
Coordonatori curriculum:
Teșileanu Angela,
Fartușnic Ciprian
De ce este nevoie de un ghid metodologic pentru învățământul primar?
PARTEA I: Curriculum național pentru gimnaziu - conceptualizări necesare
Această secțiune prezintă contextul în care a fost elaborat Curriculumul național în vigoare în învățământul primar, pornind de la identificarea elementelor sale de continuitate și de noutate; de asemenea, analizăm procesul de elaborare a unui curriculum centrat pe competențe cheie, întemeiat de un profil de formare derivat din competențele-cheie europene.
În acest capitol sunt clarificate din punct de vedere conceptual, structural și funcțional, componentele Curriculumului, național. De asemenea, sunt prezentați termenii de referință cu care se operează în: planul-cadru - document de politică educațională și de structurare a timpului școlar și programele școlare - ofertă de învățare la nivelul disciplinei.
PARTEA II: Aplicarea Curriculumului național: ilustrări din perspectiva disciplinei
II.1 Proiectarea didactică - repere de realizare
Proiectarea didactică - demers esențial pentru experiențe de învățare semnificativă
În această secțiune este analizat demersul de pregătire a activității la clasă, cu accent pe importanța unei lecturi personalizate și contextualizate a programei școlare; de asemenea, sunt oferite repere de proiectare pentru planificarea calendaristică și pentru proiectul unității de învățare, dincolo de formalism.
În această secțiune sunt oferite repere de proiectare a unui opțional și sunt explorate oportunități de învățare bazată pe proiect în diferite contexte curriculare și extra-curriculare.
II.2 De la curriculumul oficial la curriculumul aplicat
Orientări pentru realizarea planificărilor calendaristice pentru anul școlar 2023-2024
Evaluare sumativă la disciplina Istoria și tradițiile minorității sârbe, clasa a VI-a